KREIDLER RMC ELEKTRONIK

3 GEAR (5 GEAR I TYSKLAND)

KREIDLER-fabrikken tildelte sølv-og guldnål, når man havde kørt henholdsvis 50.000 km. og 100.000 km. uden hovedreparation af motoren.

Historie

 

Kreidler RMC 3-gear som vi bedst kender den, blev lanceret i 1977 og er uden diskussion den stærkeste knallert , der på noget tidspunkt er blevet produceret. Den er lavet med tysk grundighed for øje og i gennemført kvalitet helt ned til mindste detalje.

Kreidler’s -teknikere aldrig gik på kompromis med kvalitet, er det ikke på det lækre design man sælger knallerten, men derimod på slidstyrken og holdbarheden.

KREIDLER-fabrikken tildelte sølv-og guldnål, når man havde kørt henholdsvis 50.000 km. og 100.000 km. uden hovedreparation af motoren.

I Danmark blev der uddelt både sølv-og guldnåle tilbage i 1970’erne. Dette var ironisk nok også blandt årsagerne til, at KREIDLER-fabrikken i 1981 gik konkurs. Der var simpelthen for lidt salg af reservedele. Da den danske importør i 1992 også måtte lukke.

Læs om Kreidler Super Star 1,2 hk 2 gear her

Data Kreiderler RMC Elektronik 3 Gear:

 

 

Beskrivelse

Data

Godkendelsens nr.

TUM-186

Motor:

1 cylinderet / to-takts / luftkølet

Cylinderens diameter:

40mm. / 2P

Slaglængde:

39,7 mm.

Volumen:

49,9 ccm

Stempellængde:

52 mm

Begrænser bøsning indsugningskanal:

7,2 mm

Karburator:

10 mm

Standard dyse:

54

Nålens placering:

2-hak fra oven

Transmission:

3 gearkasse (5 gear i tyskland)

Kobling:

Flere pladet lamel

Tænding:

Bosch svinghjulsmagnet

Platinafstand:

0,4 -0,5 mm

Tændingstidspunkt:

2 mm før top

Tændrør standard:

B6HS -NGK / W7AP -Bosch

Elektrode afstand:

0,4 mm

Benzintank:

12,5 liter

Fortandhjul

11 tand

Bag tandhjul

36 tand

Oliemængde I motor

0,25 liter

Dækstørrelse forhjul:

2.50×17

Dækstørrelse baghjul:

2.75×17

Vægt:

80 kg

Stelnummerets placering:

På kronrør i højre side

Motornummerets placenring:

På højre krumtaphus

 

 

 

google-site-verification=2lqW6Z0Lm-cVst0hQBrG-UmVTO9tFggSqnNwrmMD-Bc