KREIDLER RMC ELEKTRONIK
3 GEAR (5 GEAR I TYSKLAND)KREIDLER-fabrikken tildelte sølv-og guldnål, når man havde kørt henholdsvis 50.000 km. og 100.000 km. uden hovedreparation af motoren.
Historie
Kreidler RMC 3-gear som vi bedst kender den, blev lanceret i 1977 og er uden diskussion den stærkeste knallert , der på noget tidspunkt er blevet produceret. Den er lavet med tysk grundighed for øje og i gennemført kvalitet helt ned til mindste detalje.
Kreidler’s -teknikere aldrig gik på kompromis med kvalitet, er det ikke på det lækre design man sælger knallerten, men derimod på slidstyrken og holdbarheden.
KREIDLER-fabrikken tildelte sølv-og guldnål, når man havde kørt henholdsvis 50.000 km. og 100.000 km. uden hovedreparation af motoren.
I Danmark blev der uddelt både sølv-og guldnåle tilbage i 1970’erne. Dette var ironisk nok også blandt årsagerne til, at KREIDLER-fabrikken i 1981 gik konkurs. Der var simpelthen for lidt salg af reservedele. Da den danske importør i 1992 også måtte lukke.
Data Kreiderler RMC Elektronik 3 Gear:
Beskrivelse |
Data |
Godkendelsens nr. |
TUM-186 |
Motor: |
1 cylinderet / to-takts / luftkølet |
Cylinderens diameter: |
40mm. / 2P |
Slaglængde: |
39,7 mm. |
Volumen: |
49,9 ccm |
Stempellængde: |
52 mm |
Begrænser bøsning indsugningskanal: |
7,2 mm |
Karburator: |
10 mm |
Standard dyse: |
54 |
Nålens placering: |
2-hak fra oven |
Transmission: |
3 gearkasse (5 gear i tyskland) |
Kobling: |
Flere pladet lamel |
Tænding: |
Bosch svinghjulsmagnet |
Platinafstand: |
0,4 -0,5 mm |
Tændingstidspunkt: |
2 mm før top |
Tændrør standard: |
B6HS -NGK / W7AP -Bosch |
Elektrode afstand: |
0,4 mm |
Benzintank: |
12,5 liter |
Fortandhjul |
11 tand |
Bag tandhjul |
36 tand |
Oliemængde I motor |
0,25 liter |
Dækstørrelse forhjul: |
2.50×17 |
Dækstørrelse baghjul: |
2.75×17 |
Vægt: |
80 kg |
Stelnummerets placering: |
På kronrør i højre side |
Motornummerets placenring: |
På højre krumtaphus |