SUZUKI K50

3 & 4 GEAR

Suzuki K50 kom til Danmark i 1972 som en 3 gears udgave og 4 gears udgave i 1976.

Historie

I 1971 K50-II var ikke anderledes end den første version, der blev introduceret et år tidligere. Det var en dejlig og sporty 50cc luftkølet 2-takter med Reed-ventil. Den havde 3 gear, tromlebremser foran og bag og en ramme af presset stål. Den ubegrænsede model havde 4,5 hk effekt og Posi-Force smøresystem.

I 1972 kom Suzuki K50 til Danmark som en 3 gears udgave under godkendelsesmærket: TUM-179. Denne 3 gears udgave havde oplagt udstødning.

I 1976 kom så en 4 gearet udgave med modelbetegnelse B for tromlebremsemodel og DB for skrivebremsemodel. Godkendelsesmærket for denne model er: TUM-210.

Suzuki K50 B+DB blev solgt sidst i 70’erne, hvor Suzuki lancerede en ny model. Denne model havde visse ændringer i forhold til de tidligere. Blandt andet kan nævnes at sideskjoldene var større og lavet i plastic, benzintanke smallere og speedometeret blev flyttet fra selve forlygten op på en decideret instrumentplade.

Mode/betegnelsen for disse, der i daglig tale benævnes ny model K50 eller 79-mode, er K50N for tomle bremse og K50DN for skivebremsemodel. Med undtagelse af meget få ting. Det skal dog bemærkes, at på den sidste model Suzuki K50, også kaldet ny model K50, var svinghjulet lavet jern i stedet for aluminium og derfor er lysspole og fødespole er anderledes til denne model.

Læs om Suzuki FZ50 her

Data på Suzuki K50 3-gear og 4 gear:

 

Beskrivelse 3 gear model 4 gear model
Godkendelsesmærkning: TUN-179 TUN-210
Cylinderens diameter: 41 mm. / 3P 41 mm. / 2P
Slaglængde: 37,8 mm 37,8 mm
Volumen: 50 ccm 50 ccm
Stempellængde: 51,5 mm 51,5 mm
Kompression: 6,5:1 6,5:1
Karburator: 10 mm 10 mm
Standard dyse: 62,5 62,5
Nålens placering: 2-hak fra oven 2-hak fra oven
Begrænser bøsning indsugningskanal: 5,0 mm 7,0 mm
Transmission: 3 trins gearkasse 4 trins gearkasse
Tænding: 6V svinghjulsmagnet 6V svinghjulsmagnet
Platinafstand: 0,3 -0,4 mm 0,3 -0,4 mm
Tændingstidspunkt: 1,4 mm før top 1,4 mm før top
Tændrør standard: BP7HS -NGK BP7HS -NGK
Elektrode afstand: 0,6 -0,7 mm 0,6 -0,7 mm
Oliemængde I motor 0,55 liter 0,50 liter
Fortandhjul: 11 tand 10 tand
Bagtandhjul: 40 tand 41 tand
Dækstørrelse forhjul: 2.50×17 2.50×17
Dækstørrelse baghjul: 2.50×17 2.50×17
Vægt: 80 kg 80 kg
Stelnummerets placering: På højre kronrør På højre kronrør
Motornummer placering: På venstre krumtapsmotorblok På højre krumtapsmotorblok
Stelmmerinteral 120.000 – 199.999

Tromlebremser: 200.000 –

Skivebremser: 100.000 –

 

google-site-verification=2lqW6Z0Lm-cVst0hQBrG-UmVTO9tFggSqnNwrmMD-Bc